Centrum Funkčného tréningu novinky
Content

Novinky

Ahoj ! Vítame ťa späť, celý september beží pre teba skvelá akcia. Všetky programy si zakúpiš so šialenou 20 % zľavou. Stačí si ich zakúpiť online cez sekciu tréningy a hneď sa môžeš prihlásiť na tréning. Tešíme sa na teba :-)

Vzpieranie ?!

Súčasťou nášho športu je vzpieranie – prijmite to ako fakt !

Je zbytočné prízvukovať, že vzpieranie zažíva svoju zlatú éru. Vďaka nášmu športu vzpierajú násťroční, rôzni športovci, mamičky a kde to aj babičky. Nastal čas vyriešiť dezinformácie, ktoré sa šíria spektrom cvičencov, či nadšencov CF.

Mýtus :

„Bojím sa vzpierania, je to nebezpečné“

Môj pohľad :

Je čas uvedomiť si, že to nie je vzpieranie, ktoré je nebezpečné. Je to obezita, lenivosť, ego a nesprávny tréning. „Ak je človek zdravý a vykonáva akékoľvek cvičenie správne, tak by nemalo byť zdraviu škodlivé. To isté platí aj pre vzpieranie. Ak sa robí podľa zásad postupnosti a primeranosti, tak v mladom veku môže byť naopak zdraviu veľmi prospešné,“ hovorí tréner Gabriel Buzgó.

Mýtus :

„Vzpiera sa len s veľkými váhami, to ja nezvládnem“

Môj pohľad :

Omyl ! Začnete palicou od metly a pomaly prejdete na olympijsku tyč. Prvoradá je technika a potom sa porozprávame čo ďalej.

Mýtus :

Ženy : „budem mohutná, budem mať veľa svalov, široký chrbát, hrubé nohy atď.“

Môj pohľad :

Požiadam Vás aby ste navštívili náš web a v sekcii blog si prečítali článok, „strach zo svalov a CF“.

Mýtus :

„Počul som, že z toho bolia kĺby, taktiež keď vidím tých vzpieračov prídu mi strašne veľký, až obézny“

Môj pohľad :

Anabolický  účinok vzpierania funguje celoplošne, čiže sa premietne aj na zdraví vašich kĺbov. Podľa môjho názoru je možné správnou intenzitou a dávkovaním docieliť i katabolický účinok. Vzpieranie dokáže vyvolať vysoké hormonálne odozvy, tzn. môžete jednak osekať tukové vankúšiky a na druhej strane vytvarovať symetricky vašu postavu, nadobudnúť „funkčnú“ svalovú hmotu. Je dokázané, že vzpieranie spevní Vaše kĺby, čo oceníte hlavne v starobe, zároveň v mladosti môžete vďaka vzpieraniu zvýšiť hustotu svojich kostí. Na záver by som len podotkol, že to či budete veľký, tučný, vysekaný atď. ovplyvníte majoritne stravou.

Sám som si časom prešiel rôznymi procesmi mojej premeny a verte mi došiel som k záveru, že vzpieranie je skvelé a nič ma neposunulo bližšie k mojim cieľom ako práve vzpieranie. Mojim cieľom bolo vždy byť fit, nie len vyzerať, ale i byť fit. Ak neviete, čo je to byť FIT to už je iný článok, odporúčam nájsť v blogu "Čo je to Fitness ?". Nehovoriac o ďalších benefitoch, ktoré vzpieranie prináša, ako je zvýšená mobilita, držanie tela, liečenie rôznych svalových dysbalancií, výbušnosť, rýchlosť, sila atď.

Ešte stále si presvedčený/á, že to nechcete skúsiť ?

Vzpieranie ?!